Forslag til forbedringer | Forum

Marcus Miya Feb 17 '14
Tænker det er oplagt med et sted at komme med forslag til forbedringer, og se på hvad andre har foreslået.

Èn ting jeg kan huske blev foreslået på Vegetarkontakt men som jeg ikke har fået gjort er likes på forum-indlæg. Hvis det kan lade sig gøre her kunne det måske være en god idé? Den kunne også hedde "tak" eller "enig" i stedet. :)
Marcus Miya Feb 18 '14
Når jeg klikker på et link fra link-sektionen fra forsiden (ved ikke om det gælder andre steder) åbnes det i det nuværende vindue. Måske det burde åbnes i en ny tab i stedet, hvis muligt?
Mht. "Like" i forum holder jeg lidt igen med den mulighed. Typisk skriver man "+1" hvis man er enig sådanne steder. "Like"-funktionen er der meget delte meninger om og min største frygt er useriøsitet - det det er sagt, så synes jeg selv om ideen også!

Links, jo, de burde åbnes i nyt vindue. Det gør de i hvert fald hos mig, altså i nyt tab/i en ny fane i samme browser.
Marcus Miya Feb 18 '14
Klart, de kan bare let fylde en del også, indlæg der så ikke siger andet end "enig". Men samtidig synes jeg jo heller ikke folk har mere ret fordi flere er enige, så det skaber lidt en slags populisme måske.

Hvis du klikker på et links på forsiden, eks. Bleat, åbner den så i et nyt vindue?
http://veganskforum.dk/

...kan også se at kildekoden bag linket er:
<a href="http://ble.at/">
Bleat</a>
...dvs. ingen target="_blank", som man jo plejer at skrive for at åbne i ny tab.

...en anden ting er, at der står "Basic" på toppen af profilinformationen. Det burde måske også være et dansk ord? :) Basis?
Forummets indlæg er redigeret af Marcus Miya Feb 18 '14
Gode pointer!!

Forsiden skal rettes, ja. Jeg kiggede under "Links" i menuen da jeg testede.

Basic, ja. Skal lige finde et bedre ord. Det bliver "Om" - i hvert fald for nu.

Forummets indlæg er redigeret af Chrisstoffer Nightinglam Feb 18 '14
Marcus Miya Feb 18 '14
Okay, perfekt. :)

Nogle flere tanker:

Tænkte på der måske kan være et link på forsiden (i bunden af velkomst-teksten?) til en tråd med spørgsmål til hvordan man bruger sitet? Senere kunne man så henvise til en FAQ-tråd (i FAQ-sektionen af forummet), hvor spørgsmål og svar kontinuerligt tilføjes, og folk kan tilføje nye? :)

Derudover tænker jeg måske det er lidt forvirrende at opskrifter kan stå to steder(?), og det er bedre de bare kun er den sektion i forummet, så? For det andet er udelukkende et billede ikke, uden billedtekst?
Marcus Miya Feb 18 '14

Hov, du har jo allerede lavet en begyndertråd: http://veganskforum.dk/forum/topic/4 ...men bliver der henvist til den fra forsiden (har jeg måske også overset)? :)

En anden idé er at fjerne likes fra nyhedsfeeden, hvis muligt. Jeg synes hurtigt likes kan fylde hele listen op, og derfor gøre at det er sværere at finde nyt indhold på siden.

Ret: Personligt ville jeg også fjerne "tilføjede en ny ven"-beskeder. Jeg synes igen, det er ligegyldigt for andre, og også lidt mere privat end en offentlig feed. Hvis alle da ser samme feed, og det ikke kun er mig, der kan se det om mig selv?

Forummets indlæg er redigeret af Marcus Miya Feb 22 '14
Klas Møller Feb 20 '14
Jeg kunne godt tænke mig at man kunne slå wysiwyg editoren fra og bare skrive indlæg i bbcode. Copy+pasta laver altid sjov i wysiwyg.
Klas Møller Feb 21 '14

Jeg har posted en liste med Føtex bagerens ingredienser, men desværre formaterer den ikke mit indlæg på samme måde som i editoren.

Jeg har lavet lister og overskrifter, men det hele bliver klemt sammen.

eksempel:

1. sdf
  2. asdf
  3. asdf
  4. asdg
  • sdfg
  • cxvb
  • cxb
  • cxvb
Forummets indlæg er redigeret af Klas Møller Feb 21 '14
Problemet med Links-sektionen er endelig løst. Nu dukker de op i nye vinduer.
Klas, prøv nu!

Det med likes ser jeg tiden an med.

FAQ - jo, jeg har bare ikke super meget tid til den del lige nu. Men jeg ser lige hvad jeg kan finde på. Evt. et punkt i menuen

### I må gerne oprette selvstændige råd/error tråde i dette forum ###

Det er lettere at skrive om problemet er løst og/eller stillet før :)

Forummets indlæg er redigeret af Chrisstoffer Nightinglam Feb 21 '14
Klas Møller Feb 21 '14

Den nye editor er lidt bedre. 

Problemet med listerne består i at ul/ol/li har list-style-stype:none; og at der ingen margin er. 

Her er 2 lister.

1. en
  2. to
  3. tre
  • prik
  • prik
  • prik

Aha, jeg er med. Det kan jeg desværre ikke løse lige med det samme.

Henriette Vesterbak Feb 22 '14

Et andet forslag til forbedring:

Jeg har ikke noget imod at dele personlige informationer med sidens brugere, men ikke nødvendigvis med alle på nettet. Ville det ikke være en idé, hvis man skal være logget ind for at se andre brugeres personlige info? Som det er lige nu, har jeg mest lyst til at slette de personlige oplysninger om mig selv, fordi de er så nemt tilgængelige, men det ville jo være en skam, hvis alle gjorde det.

@Henriette

Jo, det er et godt forslag og det må jeg respektere. Faktisk synes jeg det er utrolig relevant og følgende skal ses i det lys. "Veganere" eller "Veganskforum" skal ikke være en lukket gruppe. Derfor har jeg gjort det sådan, at de infos man er særligt ømme over, dem kan man vælge at dele med "alle", "dig selv" eller "venner". Jeg har ikke lyst til, at man får sær behandling ved bare at tilmelde sig. Man skal tilmelde sig, fordi man vil stedet her. Så det man vil dele med en særlig gruppe deler man med venner, så se at for en masse veganske venner ;)

Sådan gør du
Menuen i toppen, dit navn > Mine præferencer > Privatliv

Henriette Vesterbak Feb 27 '14

@Chrisstoffer - Det lyder fornuftigt. Tak for svaret :-)